Πρόσφατα δυστυχώς αγόρασα μία οθόνη Dell.
Δεν αντιμετώπισα ποτέ στη ζωή μου χειρότερο support.
Η οθόνη 11 ημέρες μετά την αγορά παρουσίασε πρόβλημα (αναβόσβηνε όποτε ήθελε, και είχε πρόβλημα ευαισθησίας στο κουμπί on-off).
Επικοινώνησα με το support (εντός 30 ημερών ισχύει εγγύηση DeadOnArrival – αλλαγή με ολοκαίνουργια οθόνη).
Κάναμε επαναφορά ρυθμίσεων στην οθόνη και μου πρότειναν «Θέλετε να προχωρήσουμε τώρα σε αντικατάσταση ή να περιμένετε να δείτε αν θα ξαναεμφανιστεί το πρόβλημα;». Δυστυχώς βλακωδώς υπήρξα συνεργάσιμος και είπα να την κρατήσω μήπως δεν εμφανιστεί ξανά το πρόβλημα αν και ρώτησα-επισήμανα «Αν μου ξαναεμφανιστεί ισχύει η εγγύηση DOA αντικατάστασης;» και με διαβεβαίωσαν ψευδώς ότι θα ισχύει.
Το πρόβλημα εμφανίστηκε περίπου 1 μήνα μετά, οπότε επικοινώνησα ξανά με το support.
Αντικατάσταση φυσικά μου είπανε. Την άλλη μέρα το πρωί παρέλαβα νέα οθόνη!
Θρίαμβος – Χαρά – «Μπράβο» στο support…μέχρι να συνδέσω την νέα οθόνη!
Χειρότερα και πολύ πιο έντονα προβλήματα.
Συνδέω την οθόνη σε άλλο υπολογιστή, συνδέω την οθόνη με άλλο καλώδιο (που αγόρασα με δικά μου έξοδα φυσικά), συνδέω την οθόνη με άλλο πολύμπριζο (!) και στέλνω με e-mail τα βίντεο και τις φωτογραφίες οπού φαινόταν το πρόβλημα.
Έρχονται παραλαμβάνουν την οθόνη και μου στέλνουν μία σκονισμένη-μεταχειρισμένη/επισκευασμένη (refurbished), χωρίς καλώδια, χωρίς εταιρικό κουτί…χωρίς τίποτα!
Στην επικοινωνία με το support με ενημέρωσαν ότι οι 30 ημέρες DOA πέρασαν…και η Dell δεν επισκευάζει τις οθόνες, ούτε οφείλει να τις αντικαταστήσει με νέες…αρκεί να είναι «εφάμιλλής αξίας» και να λειτουργούν.
Το ότι εγώ έστειλα μαζί και τα καλώδια της προηγούμενης δεν μου απαντήθηκε, μάλλον θα πρέπει να αγοράσω και νέα καλώδια λοιπόν!
Το καλύτερο είναι ότι μετά από τα παράπονα που εξέφρασα μου άλλαξαν και την 3η οθόνη…και μου έστειλαν μία άλλη…πάλι μεταχειρισμένη και χωρίς καλώδια σε μία απλή κούτα!
Πριν αγοράσετε Dell λοιπόν πρέπει να ξέρετε ότι:
1. Δεν μπορείτε να μιλήσετε απευθείας με υπεύθυνο της εταιρείας, ΜΟΝΟ με υπαλλήλους του call center. Αν θέλετε υπεύθυνο θα σας πάρει αυτός όταν έχει χρόνο (2 φορές ζήτησα να επικοινωνήσει μαζί μου …και επικοινώνησε την άλλη μέρα).
2. Η Dell δεν μπορεί να επικοινωνήσει με την αποθήκη ΤΗΣ –καλά διαβάσατε-. Αν μιλήσετε με το support θα σας πούνε «…θα σας στείλει η αποθήκη ότι υπάρχει διαθέσιμο, δεν ξέρουμε τι θα είναι αυτό».
3. Αν η οθόνη σας πάθει κάτι 32 ημέρες μετά την αγορά της…μπορεί να βρεθείτε με μία οθόνη -ίδιο μοντέλο- αλλά παλαιότερη (π.χ. 1 έτους) ή επισκευασμένη (refurbished)…ακόμη και λερωμένη όπως αυτή που παρέλαβα εγώ. Η Dell δεν επισκευάζει, οπότε το τι θα παραλάβετε είναι θέμα…τύχης! Ότι υπάρχει διαθέσιμο στην αποθήκη. Τι υπάρχει διαθέσιμο; Ούτε η ίδια η Dell γνωρίζει (*με βάση τα όσα λέει το support της εταιρείας).
4. Μην περιμένετε εύκολη λύση από το support, ήδη μίλησα πάνω από 10+ ώρες και ανταλλάξαμε 30+ e-mail…και είμαστε ακόμη σε καθεστώς «διαπραγμάτευσης» και εν αναμονή επικοινωνίας κάποιου υπεύθυνου…για τα αυτονόητα!!!
Η προστασία καταναλωτή λέει ότι η εγγύηση ισχύει από την ημέρα που παραλαμβάνεις την νέα συσκευή-αντικατάστασης. Το ίδιο λέει και η κοινή λογική.
Όχι όμως και η Dell. Ημερομηνία εγγύησης είναι η ημερομηνία αγοράς.
Παρουσιάστηκε πρόβλημα από την πρώτη ημέρα σε ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ sealed οθόνη και ως αντικατάσταση στέλνει μεταχειρισμένη, λερωμένη και χωρίς καλώδια.
Αν δεν έχετε δεύτερη οθόνη για backup, μην το σκεφτείτε καν να αγοράσετε Dell.
Βασικά…απλά μην αγοράσετε Dell.
Για το δικό σας καλό ως καταναλωτές μην αγοράζετε προϊόντα Dell. Αν ψάξετε θα δείτε ότι και στο εξωτερικό υπάρχουν πολλοί δυσαρεστημένοι αγοραστές που χρειάστηκε να αλλάξουν πολλές φορές οθόνη για να πετύχουν μία που να δουλεύει (π.χ. δείτε εδώ: http://www.dpreview.com/forums/thread/3530986 «If you wantthe dell get it from somewhere you can send it back hassle free – I have also read that there are people whohave had 2-4 monitors to get one with acceptable quality.»/ αν επιλέξεις dell πάρε από κάπου που θα μπορείς να την επιστρέψεις εύκολα – έχω διαβάσει από άτομα που αλλάξανε 2-4 οθόνες μέχρι να βρούνε κάποια που να δουλεύει) …δυστυχώς εγώ δεν προνόησα να κάνω πιο εκτενή έρευνα ΠΡΙΝ αγοράσω.
Για τέλος άφησα το πώς έληξαν οι διαπραγματεύσεις.
Την πρώτη οθόνη δεν την ζήτησε η εταιρεία ποτέ πίσω, εγώ θεώρησα με βάση τα όσα είπα με το support ότι η εταιρεία δεν την θέλει και ως άχρηστη για εμένα την έστειλα για ανακύκλωση.
Μετά λοιπόν από 1 μήνα, 10+ ώρες και 30+ e-mail…διαπραγματεύσεις και εκνευρισμό, και ενώ είχε εγκριθεί η «πίστωση» τιμολογίου ώστε να πάρω άλλο προϊόν…η Dell θυμήθηκε να ζητήσει την πρώτη οθόνη (!). Σημειωτέων ότι αν είχα πάει στο Πλαίσιο πριν τις επικοινωνίες με την Dell θα είχα ήδη πάρει την πίστωση (όπως παραδέχθηκε και υπάλληλος της Dell).
Πως καταλήξαμε; Ουσιαστικά έχασα τα χρήματα μου, και δεν έχω και οθόνη. Γιατί η Dell δεν δίνει –ως οφείλει- την πίστωση.
Ζήτησα λοιπόν να ακούσω τις κλήσεις με το support για να αποδείξω ότι είχα δίκιο για όλα όσα προανέφερα (ότι δεν ζητήθηκε η οθόνη ποτέ), ξέρετε ότι κάθε κλήση ξεκινάει με το «οι κλήσεις ηχογραφούνται για το δικό σας καλό ως πελάτη».
Με ενημερώσανε λοιπόν ότι πρέπει να κινηθώ νομικά εναντίον της εταιρείας για να μου δώσουνε τις ηχογραφημένες κλήσεις, τις ακούσανε αυτοί και ως εταιρικό «δικαστήριο» αποφασίσανε αυτοί ποιος έχει δίκιο (εντελώς τυχαία είχανε δίκιο αυτοί).
Ψέμα λοιπόν και το ότι η ηχογράφηση είναι για το καλό του πελάτη.
Ενημέρωσα ότι θα δημοσιεύσω όλη αυτή την ταλαιπωρία που έχω υποστεί και ζήτησα την έγγραφη θέση της εταιρείας σχετικά με το θέμα και έλαβα ως απάντηση ένα ξερό «περιμένουμε τις κινήσεις σας».
Υ.Γ. Για όλα όσα αναφέρονται στο άρθρο υπάρχουν φωτογραφίες και e-mail ως αποδεικτικά στοιχεία.